Om föreningen

Brf Blåhaken är en trivsam bostadsrättsförening med god ekonomi, centralt belägen i Ängelholm.

Fastigheterna

Föreningens två fastigheter byggdes 1989-90 respektive1990-91 och rymmer 99 lägenheter med 1 till 4 rum och kök. Fastigheterna och garagelängor ramar in en insynsskyddad trädgård med två uteplatser, grill och möbler. Det finns cykelparkering både inom- och utomhus, parkeringsplaster och garage.

Om området

Det är gångavstånd till affärer och serviceutbud i centrum, liksom till promenadstråk längs Rönneå och Hembygdsparkens naturområde och aktiviteter.

Kommunikation

Bra offentliga kommunikationsmöjligheter, både lokalt och regionalt. Lokala busslinjer har hållplatser vid området, och de passerar järnvägsstationen enligt tidtabeller som anpassats till regionaltågens avgångstider därifrån. Här finns även hållplats för busstrafiken till flygplatsen.

Underhåll

Underhållet sköts kontinuerligt och nämnas kan

• installation av nytt porttelefonsystem 2011
  • ny central ventilation 2012