Brf Blåhaken nr 1

Välkommen till vår bostadsrättsförening!

Föreningen äger fastigheten Blåhaken 12 i Ängelholms kommun. Den består av två fastigheter, byggda 1989-90 respektive 1990-91. Totalt finns 99 lägenheter, fördelade på 9 st. med ett rum och kök, 46 st. med två rum och kök, 27 st. med tre rum och kök samt 17 st. med fyra rum och kök. Tillsammans har husen åtta uppgångar med adress Polisgatan 1 – 15. Ett övernattningsrum, som medlemmarna kan hyra för en kortare period finns i källarvåningen i uppgång 3.

Till fastigheten hör även 50 garage och 40 parkeringsplatser, som medlemmarna kan hyra. Av parkeringarna är 6 gästparkeringar. Två garage har ianspråktagits för förråd.

Det finns fyra välutrustade tvättstugor, två i varje hus, med tre tvättider per dag. Ett litet hobbyrum i källaren till uppgång 7 finns också.

Föreningen är angelägen om en god yttre miljö och har som ambition att ha en växtlighet som är dels tilltalande för ögat men också samtidigt ska vara lätt att sköta. Det pågår kontinuerligt arbete med att förbättra miljön.

Bostadsrättsföreningen har brutet räkenskapsår, 1/9 - 31/8. Föreningen har en god ekonomi. Medlemmarna beslutar om förvaltningen av föreningen och utser vid årsstämman (i januari) föreningens styrelse, som på medlemmarnas uppdrag genomför de åtgärder som beslutas.

Som medlem har du alltså stora möjligheter att påverka ditt boende. Ju mer du engagerar dig i frågor som rör vår boendemiljö, desto bättre kan den bli samtidigt som trivsel och sammanhållningen ökar!